زویی آزمایشگاه علمی ورزش‌های الکترونیک را در هلند افتتاح کرد

برند تجهیزات گیمینگ ZOWIE نخستین آزمایشگاه علمی ورزش‌های الکترونیک خود در اروپا را در شهر آیندهوون، هلند راه‌اندازی کرد.

برند تجهیزات گیمینگ ZOWIE نخستین آزمایشگاه علمی ورزش‌های الکترونیک خود در اروپا را در شهر آیندهوون، هلند راه‌اندازی کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی کمپانی ZOWIE، این مرکز با هدف تمرکز بر بازار رو به رشد اروپا، علم ورزشی را در طراحی تجهیزات گیمینگ به‌کار خواهد گرفت.

آزمایشگاه آیندهوون، سومین مرکز از شبکه جهانی آزمایشگاه‌های زویی محسوب می‌شود. زویی در این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری‌هایی مانند موشن کپچر (ردیابی حرکت) و الکترومایوگرافی (EMG) به تحلیل نحوه تعامل بازیکنان با موس‌ها می‌پردازد.

این داده‌ها به زویی کمک می‌کند تا پیشنهادهایی شخصی‌سازی‌شده برای انتخاب موس مناسب به ورزشکاران الکترونیک اروپایی ارائه دهد. همچنین با اندازه‌گیری میزان خستگی بازیکنان، آن‌ها می‌توانند تمرینات خود را بهتر مدیریت و بهینه کنند.

در بلندمدت، هدف از جمع‌آوری این داده‌ها، اطمینان از هماهنگی نسل‌های آینده محصولات با نیازهای دائماً در حال تغییر بازار ورزش‌های الکترونیک است.

جی وو، رئیس بخش اروپایی شرکت BenQ درباره‌ی افتتاح این آزمایشگاه گفت:

«با راه‌اندازی ZOWIE Sports Science Lab، ما روش علمی را برای کمک به بازیکنان حرفه‌ای اروپایی جهت رسیدن به حداکثر توانایی‌شان به‌کار گرفته‌ایم.
هر طراحی بر پایه‌ی داده‌های واقعی بازیکنان و تحلیل‌های تخصصی انجام می‌شود که نشان‌دهنده‌ی تعهد ما به نوآوری در محصولات و آینده ورزش‌های الکترونیک است.»

برندهای تجهیزات جانبی چگونه به جامعه طرفداران ورزش‌های الکترونیک نزدیک می‌شوند؟

ZOWIE که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد، برند متمرکز بر ورزش‌های الکترونیک که عضوی از شرکت تولیدکننده‌ تجهیزات الکترونیکی BenQ است. این برند طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری و همکاری‌های استراتژیک، نقش پررنگ‌تری در صنعت جهانی ورزش‌های الکترونیک ایفا کرده است.

برای مثال، این برند با همکاری برگزارکنندگانی مانند BLAST و PGL حامی مالی مسابقات بزرگ ورزش‌های الکترونیک شده است. همچنین اوایل سال جاری، زویی با سازمان آسیایی TALON وارد همکاری شد که طی آن، مانیتورهایی برای فصل جاری مسابقات VALORANT Champions Tour (VCT) در اختیار این تیم قرار داد.

با این حال، زویی تنها برندی نیست که از محبوبیت روزافزون ورزش‌های الکترونیک بهره می‌برد. برندهایی نظیر Logitech، Alienware، HyperX و Razer نیز استراتژی مشابهی در پیش گرفته‌اند.

این روند شامل عرضه محصولاتی است که با همکاری بازیکنان حرفه‌ای توسعه یافته‌اند؛ مانند نسخه‌ ویژه موس Razer که در همکاری با بازیکن افسانه‌ای League of Legends، یعنی لی سانگ-هیوک معروف به Faker تولید شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *